114 yaşında bir kadının hücreleri gençleştirildi !

Kennedy Jr. İngiltere Başbakanı’nın 5G tanıtımını durdurma çağrısına katıldı,
5G Bir Silahtır – Danimarka’da Siyasi Bir Parti Yeni 5G Üzerine Devlete Dava Açtı

114 yaşında bir kadının hücreleri gençleştirildi !

Bilim adamları yıllardır 110 yaşın üstündeki insanların gizemlerini, süper yüzyılları anlamaya çalışıyorlar. Şimdi araştırmacılar ilk aşamayı geçti…
Telomerleri Kısaltmak – Araştırmacılar olumsuz düşüncelerin yaşlanma sürecini hızlandırdığını söylüyor.

Araştırmacılar, yaşlanma sürecini tersine çevirebilecek büyük bir atılım gerçekleştirdi.

Harvard Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, tüm vücut rejenerasyonundan sorumlu genleri düzenleyen bir DNA anahtarı keşfettiler.
Bilim adamları yıllardır 110 yaşın üstündeki insanların gizemlerini, süper yüzyılları anlamaya çalışıyorlar. Şimdi araştırmacılar, uzun ve sağlıklı bir yaşamın gizli kodunu ortaya çıkarmanın ilk engelini aştılar.
Bazı bilinmeyen nedenlerden dolayı, bu yaşlı insanlar Alzheimer, kalp hastalığı ve kanser gibi hastalıklara karşı dirençlidir. Bu bariz tıbbi mucizeyi anlamak için, bilim adamları tarihte ilk kez bu tür bir prosedürle tedavi edilen 114 yaşındaki bir kadının hücrelerini başarıyla yeniden programladılar.

Neden süper yüzyıllar kadar yavaş yaşlanma var?

Elvan Y. Snyder, “Neden süper yüzyıllar kadar yavaş yaşlanma var?” diye sordu. Şimdi kimsenin yapamadığı bu soruyu cevaplamaya çalışıyoruz. ”
Sanford Burnham Prebys ve AgeX Therapeutics’ten bir araştırma ekibi, yaşlanma sürecinin arkasındaki gizemli mekanizmaları ortaya çıkarmak için 114 yaşındaki bir kadın, 43 yaşında bir yetişkin ve 8 yaşındaki bir çocuğun kan hücrelerini yeniden programladı.

Çalışmanın yazarı Elvan Y. Snyder, “Şimdi bunun mümkün olduğunu gösterdik ve yaşlanma sürecini yavaşlatan genleri ve diğer faktörleri bulmak için değerli bir aracımız var ” diyor.
Çalışmada Snyder’ın ekibi, vücudumuzda kemik, kıkırdak ve yağ gibi yapısal dokuların korunmasına yardımcı olan daha karmaşık, mezenkimal kök hücrelere dönüşmeden önce pluripotent kök hücreler (iPSC) adı verilen kan hücrelerinden genel amaçlı bir kök hücre yarattı. Araştırmacılar, sürprizlerine göre, her üç katılımcının hücrelerinin de aynı şekilde kolayca dönüştürüldüğünü keşfettiler.

Ayrıca her üç hücre örneğinden de telomerlerin (yaşlandıkça küçülen DNA uzantıları), çoğunlukla 110 yaşın üzerindeki kadınlarda, gençlerde veya daha da bebeklik döneminde bile biyolojik saatle ilişkili olarak telomerlerin kısaldığı bulunmuştur.
Bununla birlikte, araştırmacılar telomer onarımının süper yüzyıllık hücreler arasında diğerlerinden daha az meydana geldiğini kabul ediyorlar.
Bu kilit teknolojik engelin üstesinden gelen bilim adamları şimdi, süper yüzyıllık insanların yaşamlarının sırlarını ortaya çıkarmaya ve uygunluklarını ve canlılıklarını açıklayabilecek genleri veya moleküler süreçleri keşfetmek için farklı yaş gruplarındaki kas hücrelerini karşılaştırmaya çalışıyorlar.
Farmasötik endüstri daha sonra bu süreçleri inhibe etmek veya süper yüzyıllık insan hücrelerinin gösterdiği modelleri taklit etmek için ilaç geliştirmeye yönelebilir.