Araştırmacılar, bir enzimi aktive etmenin beynin yaşlanmasını tersine çevirebileceğini keşfettiler

PARAPSİKOLOJİK TERİMLER
Temmuz 6, 2020
Ezoterik Başlatma nedir?
Temmuz 6, 2020

MIT’deki sinirbilimciler, HDAC1 adı verilen bir enzimin bilişsel ve hafızaya bağlı genlerin yaşamında kritik bir rol oynayabileceğini keşfettiler .

Telomerleri Kısaltmak

MIT’deki nörobilimciler, HDAC1 adlı bir enzimin, bilişsel ve hafızaya bağlı genlerde yaşa bağlı DNA hasarının onarımında kritik bir rol oynayabileceğini keşfettiler. HDAC1 seviyeleri Alzheimer hastalarında veya yaşlılarda daha azdır.

Araştırmacılar, yaşlı veya bilişsel bozuklukları olan kişilerde enzim seviyelerini yükselterek etkileri tersine çevrilebileceğini söylüyor. Bulgular, Pazartesi günü Nature Communications dergisinde yayınlandı. (1)
MIT araştırmacıları fareleri inceledi ve HDAC1 enzimi yokluğunda farelerin zamanla ilerleyen bir DNA hasarı yaşadığını keşfetti. Grup ayrıca hasarı tersine çevirebildiklerini ve aslında enzim aktive edici bir ilaçla bilişsel işlevi geliştirebileceklerini keşfetti.

Çalışmanın baş yazarı ve MIT Pİcower Enstitüsü müdürü Li-Huei TSai “ HDAC1 gerçekten yaşlanma karşıtı bir molekül gibi görünüyor, ” dedi ve ekledi. ” Bence bu, yaşlanma sırasında insandaki hemen hemen tüm nörodejeneratif hastalıklar ortaya çıktığından çok yaygın olarak uygulanabilir bir temel biyolojik bulgudur. Bence HDAC1’in aktivasyonu birçok durumda faydalıdır. “

Grup, HDAC1’i spesifik olarak nöronlardan çıkarabildikleri yerleşik fareleri inceledi. Gözlemin ilk birkaç ayında, araştırmacılar tasarlanan ve normal fareler arasında çok az fark gözlemledi. Bununla birlikte, fareler yaşlandıkça, farklar giderek daha belirgin hale geldi.
HDAC1 eksikliği olan farelerde DNA hasarı arttı ve sinaptik plastisiteyi değiştirme yeteneklerini kaybetti. Ek olarak, bu fareler hafıza testleri ve uzamsal navigasyon sırasında hasar belirtileri gösterdi.

Alzheimer hastalarında yapılan çalışmalar, genellikle toksik metabolik yan ürünlerin birikmesinden kaynaklanan bu tip DNA hasarını da göstermiştir. Genel olarak, bir kişi yaşlandıkça, vücutları bu yan ürünleri kolayca uzaklaştırabilir.
Sürece yardımcı olan enzimin yeniden aktifleştirilmesi sırasında araştırmacılar HDAC1’in kullanılması gerektiğini fark ettiler. HDAC1’in yokluğunda, enzim düzgün çalışamaz, bu nedenle DNA hasarını onaramaz.
“ Bu çalışma HDAC1’i yaşa bağlı fenotipler ve nörodejenerasyonla ilişkili patolojiler ve fenotipler açısından potansiyel yeni bir ilaç olarak görüyor ” dedi. (2)