Bir Araştırma, Uzaylı Yaşamının Yakındaki 4 Dış Gezegende Gelişebileceğini Söylüyor

“Tabii Ki Yalnız Değiliz”
Haziran 11, 2020
Dünya Dışı Yaşam
Haziran 11, 2020

Dünya benzeri dünyaların yaşanabilirliğini inceleyen bilim adamları, uzaylı yaşamın oluşması için koşulların güneş sistemimize en yakın bazı gezegenlerde var olduğunu keşfettiler.Araştırmacılar, bitişik kırmızı cüce yıldızların yaşanabilir bölgesindeki kayalık gezegenlerin, yüksek seviyelerde radyasyona maruz kalmasına rağmen hayat bulduklarını keşfettiler.Royal Astronomical Society’nin aylık yayınında yayınlanan bir çalışmada, Cornell Üniversitesi bilim adamları, buradaki, dünyadaki yaşamın, güneş dışı gezegenlerin bazıları olan en yakın gezegenlerden daha fazla UV radyasyonu geçiren yaratıklardan evrimleştiğini buldular.

Bilim adamları, potansiyel olarak en yakın yaşanabilir dört gezegenimizin yüzey UV ortamını modelleyerek, bu gezegenlerin radyasyona maruz kalmasının Dünya tarafından 3.9 milyar yıl önce elde edilenden önemli ölçüde daha düşük olduğunu keşfettiler.Ultraviyole radyasyonun, yaşama ev sahipliği yapan gezegenlerin araştırılmasında sınırlayıcı bir faktör olarak kabul edilemediği bulunmuştur. Araştırmaya, “ En yakın komşu dünyalar Güneş Sistemi dışındaki yaşam arayışında ilginç bir yer olmaya devam ediyor ” diye yazdı.
Buna ek olarak, UV radyasyonunun tüm dalga boyları eşit derecede zararlı değildir ve sadece radyasyon seviyelerini değil, gezegenlerdeki ozon seviyeleri uzun süreli habitabilite çalışmaları için önemlidir.