Fareler Üzerinde ki Çalışmalara Göre Göz Beyin Gibi Temizlenir

Neden Bir Sayıyı Sıfıra Bölemezsiniz?
Temmuz 5, 2020
COVID-19 Taşıyıcı mısınız? İşte Bilmeniz Gerekenler
Temmuz 5, 2020

Fareler Üzerinde ki Çalışmalara Göre Göz Beyin Gibi Temizlenir

Bilim adamları, kemirgenlerin gözlerini ve beyinlerini temizlerken gizemli derecede benzer boşaltım sistemleri kullandıklarını keşfettiler. Üstelik bu durum bizim için de geçerli olabilir.Bu bakım türü atık hücreleri ve sıvıları yıkamak ve temizlemek için gereklidir. Ayrıca beyinlerin bu işlem için glenfatik sistemi adı verilen küçük bir kanal ağı kullandığını da biliyoruz. Bu sistem, atığı vücudun geri kalanından uzaklaştıran lenfatik sisteme benzer.Fareler ve sıçanlar üzerinde yeni testler; Bu canlıların gözlerinin ardında Yapıların (optik sinir ve retina gibi) glenfatik sistem gibi hareket ettiğini gösterir. Standart lenfatik kanal olmadığından; atık ürünleri beynin kullandığı ağa çok benzeyen bir ağ üzerinden başka yerlere yönlendiriyorlar.

Araştırmacılar, “Kafatası kubbesi içindeki beyine çok benzeyen gözü….

Araştırmacılar, “Kafatası kubbesi içindeki beyine çok benzeyen gözün iç yapıları sınırlı bir alanda dinleniyor ve sıvı dengesinin sıkı kontrolünü gerektiriyor.”

“Analizimiz göz sağlığı ve hastalıkları hakkında bildiklerimizde çeşitli sonuçlar üretebilecek; Çok polarize göz temizleme sisteminin varlığına dair kanıt sağlar. ”

Beynin atık bertaraf sistemindeki en önemli faaliyetlerden biri, Alzheimer hastalığının gelişimi ile ilişkili toksik amiloid beta proteinlerinin salınmasıdır. Gözün benzer atıkları nasıl ortadan kaldırdığını görmek isteyen araştırmacılar, laboratuar farelerinin gözlerine radyan amiloid beta proteinleri enjekte etti. Daha sonra proteinleri takip eden araştırmacılar, bu proteinlerin görsel verileri beyne geri iletmekten sorumlu optik sinirdeki özel kanallara girip çıktıklarını gördüler.

Enjeksiyondan birkaç saat sonra, etiketlenmiş proteinlerin izleri çok uzak bir yerde bulundu. Proteinler vücuttaki genel atık bertaraf sürecinin bir parçası olarak atıldı ve hayvanın boynundaki lenf düğümlerine taşındı. Yine, bu, beynin vücudun geri kalanıyla bağlantı kurma şekli ile örtüşmektedir.Beynin glenfatik sistemi geceleri etkinleştirildiğinde (uyku bu nedenle çok önemlidir); bu temizleme sisteminin favori tipinin, iris ışık değişikliğine tepki olarak hareket ettiğinde aktif olduğu bulunmuştur.

Bu yeni araştırmanın insanlardan ziyade farelere ve sıçanlara dayandığını belirtmek gerekir. Ancak bu hayvanlar, daha basit bir düzeyde de olsa, bize benzer göz yapılarına sahiptir. Dahası; İnsan beynindeki glenfatik sistemin keşfi, sıçanlar üzerinde yapılan deneylerle mümkün olmuştur. Böylece, durumun kemirgenlere daha spesifik bir şey olmaması olasılığı sadece artar. Bulgular, gözler ve beynin atıkla başa çıkma şekli arasındaki bazı ilginç benzerlikleri vurgulamanın yanı sıra; Ayrıca karasu gibi göz hastalıkları hakkında daha fazla şey anlamamıza yardımcı olabilir.

Araştırmacılar, bu hastalığın arkasındaki nedenlerden birinin gözün atık temizleme sistemine zarar verebileceğini öne sürüyor; bu nedenle fazla sıvının birikmesi mümkündür. Bu yeni ağa daha yakından bakılarak daha kesin bilgiler elde edilebilir. Belki daha etkili tedaviler açılabilir. Belçika’daki Sint-Amandus Psikiyatri Merkezi’nde doktor ve çalışmaya dahil olmayan Peter Wostyn, The Scientist’ten Abby Olena’ya şunları söyledi: “Gözün glenfatik sisteminin etkisi hakkında daha fazla araştırma yapılacak çeşitli göz hastalıklarının ortaya çıkması üzerine. Şimdilik bu sadece başlangıç ​​noktası. ”